In  2015 wordt de Enschede Marathon gewaardeerd met een 8,2. Dat is een hoger cijfer dan in 2014 ( 7,9) en 2013 ( 7,8). Met name de 10km en marathonlopers geven het hoogste cijfers ( 8,3)
Ieder jaar voert I&O research een onderzoek uit onder de deelnemers van de Enschede Marathon, mede door dit onderzoek probeert de organisatie zich ieder jaar weer te verbeteren en met succes in 2015.

Deelnemers tevreden over de start en finish, parcours naar tevredenheid
De tevredenheid met betrekking tot de start van de wedstrijden zijn in 2015 hoger dan in 2014. Dit geldt vooral voor de bereikbaarheid van de startvakken en de ruimte in de startvakken. Als organisatie willen wij de deelnemers ruimte bieden bij de start  en onderweg van hun afstand en het is dan ook erg fijn om dit terug te lezen in het onderzoek, alsdus de Stichting Marathon Enschede.

Sinds 2014 investeren wij als organisatie samen met onze sponsor AySay in entertainment langs het parcours. Ook hiervan lees je in het onderzoek dat deelnemers dit waarderen en dat de tevredenheid ten opzichte van 2014 hierin behoorlijk is toegenomen in 2015.

Nieuwe slogan
In 2015 lanceerde de organisatie de nieuwe slogan ERVAAR de oudste Marathon van Nederland. En dit is niet zonder succes geweest. Uit het onderzoek ik gebleken dat 94% van de deelnemers de nieuwe slogan herkende en kon plaatsen bij de Enschede Marathon. Op de vraag of de deelnemers de slogan bij  het evenement vind passen waardeert ongeveer de helft de slogan met een cijfer 8 of hoger, nog eens een derde geeft het cijfer 6 of 7. Als organisatie is het altijd spannend om na jaren een nieuwe slogan te lanceren, slaat deze wel aan, past hij wel bij het evenement in de ogen van de deelnemers enz. Wij zijn dan ook erg blij met dit resultaat op de slogan ERVAAR de oudste marathon van Nederland zegt Sabine Boshuis, event manager.