Elektramat en Kemari® sluiten partnership met Enschede Marathon!

Elektramat en Kemari® sluiten partnership met Enschede Marathon!
Enschede Marathon, de oudste marathon van Nederland en West-Europa, verwelkomt Elektramat als nieuwe naamgever van de marathon. Deze samenwerking markeert een belangrijke stap in de bevordering van vitaliteit en gemeenschapszin in Enschede en omgeving. Daarnaast onderstreept Elektramat de ambitie van Enschede Marathon om verder te groeien en meer mensen aan de marathonafstand te laten deelnemen.
“Met deze samenwerking streven we ernaar Enschede Marathon uit te bouwen tot een nog groter evenement dat zowel lokale, nationale als internationale deelnemers aantrekt. Wij zijn trots om naamgever te zijn van de Elektramat Marathon, die een World Athletics Label Road Race-classificatie heeft. Met dit sponsorschap willen wij onze toewijding tonen om een groter publiek buiten Enschede te bereiken, waar Enschede Marathon sterk in is. Daarnaast stimuleren we het belang van vitaliteit en saamhorigheid onder de werknemers van Elektramat,” aldus Joran Wermer, commercieel directeur bij Elektramat.
Daarnaast neemt Kemari Digital de naamgeving van de CompanyRUN over van Elektramat, waarmee de betrokkenheid van Kemari Digital bij Enschede Marathon verder wordt vergroot. “Als naamgever van de CompanyRUN willen wij bijdragen aan het in beweging brengen van de Enschedeër enerzijds, maar ook een bredere verbinding maken met ondernemend Twente. Daarnaast herkennen we ons in de ambitie van Enschede Marathon om nog meer (inter)nationale bekendheid te genereren,” aldus Daniël Spaan, algemeen directeur van Kemari Digital.
Enschede Marathon groeit door naar een volgend niveau. De editie van 2024 kende een indrukwekkende opkomst van zowel deelnemers als toeschouwers. Voor 2025 verwacht de organisatie een nog grotere belangstelling, mede dankzij de versterkte focus op het internationale karakter van de marathon. Het aantal aanmeldingen voor de editie van 2025 ligt nu al fors hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. In 2024 namen 2.000 deelnemers deel, en dit jaar is er een toename van bijna 40%, met een verwachte opkomst van ongeveer 2.800 deelnemers.
“De focus op het investeren in het topdeelnemersveld is essentieel om de marathon verder op de kaart te zetten. Door meer middelen in te zetten, kunnen we niet alleen wereldtoppers aantrekken, maar ook de algehele uitstraling en aantrekkingskracht van ons evenement vergroten. De steun van partners zoals Elektramat speelt hierin een cruciale rol. Dankzij hun bijdrage kunnen we blijven groeien en tegelijkertijd onze kernwaarden nastreven: het bevorderen van gezondheid, vitaliteit en verbondenheid binnen onze gemeenschap. Hun ondersteuning stelt ons in staat om een balans te vinden tussen internationale ambities en lokale betrokkenheid,” voegt Sandra Melief, directeur van Stichting Marathon Enschede, toe.
De marathon van 2025 belooft een divers programma met afstanden voor alle leeftijden en vaardigheden, waaronder de traditionele Elektramat Marathon, de Forvis Mazars Halve Marathon, de Univé 5 km FitRUN, de ROSEN 10 km CityRUN, de Kemari CompanyRUN en diverse KidsRUNs door de stad.
Over Enschede Marathon
Opgericht in 1947 is Enschede Marathon de oudste marathon van Nederland en een van de snelste marathons van Nederland. Het evenement trekt jaarlijks breedtesporters uit binnen- en buitenland.
Over Elektramat
Elektramat is een toonaangevende leverancier van elektrotechnische materialen in Nederland, bekend om hun uitgebreide assortiment en uitstekende klantenservice. Gevestigd in Enschede streeft Elektramat naar een actieve bijdrage aan de lokale gemeenschap via diverse initiatieven gericht op duurzaamheid, welzijn en vitaliteit.
Over Kemari Digital
Kemari levert datagedreven, strategische creativiteit met een focus op kwaliteit en impact. Gedreven door ambitie helpt Kemari merken hun volledige potentieel te benutten en duurzame groei te realiseren. De dienstverlening van Kemari kenmerkt zich door voortdurende optimalisatie en tastbare resultaten, waarmee merken authentiek en geloofwaardig communiceren.